Direktlänk till inlägg 22 november 2012

Klossträning

Av Petra - 22 november 2012 19:01

Ja då vad det dags att ta fram en kloss och påbörja träningen med Viper, taggad till tusen för detta skulle ju inte vara några problem för honom...... trodde jag. Han brydde sig inte alls i någon kloss nä han bugade och han bugade och när inte det gick så började han hoppa och tjafsa och då kände jag nej. Så vi avslutade med att han satte sig och klick och godbit och tack för idag  


Sen får jag nu skämmas lite grann ja fortsätt läs så kommer bekännelsen  


Tog klossen och bad husse hämta Konrad hade inga större förhoppningar att det skulle gå bra men fy attan och fy mej som inte trodde på världens bästa Konrad.


Pang nosade han på klossen och klick detta gjorde vi ca tre-fyra gången och hipps vipps så stod han på klossen  


 


Och lika snabbt upp igen för att visa hur duktig han är...


 


Eftersom han avancerade så fort själv så tänkte jag att vi testar att jag står brevid klossen, och gissa om jag blev mäkta stolt när han fattar det också på en gång  


 


Full fokus har han och ja jag blev imponerad och fruktansvärt rörd och sen får jag ju krypa till korset och erkänna att man ska inte vara snabb och dömma ut dessa små för tydligt har jag ju en i alla fall som verkligen kan bli hur bra som helst på detta med klickerträning.


 


Over and Out


^.^

Petr@


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra - 22 augusti 2013 18:24

Hittade igen denna gamla blogg på nätet och tänkte börja om att blogga, dock kommer det bli en träningsblogg och inte heller massor av inlägg.   Jag tycker det är för mej ett bra sätt att komma ihåg vad vi kört och hur vi utvecklas.   Hösten ...

Av Petra - 14 februari 2013 20:23

Ja nytt för idag att träna in var då att få Brutus att gå i en åtta mellan mina ben, han har tidigare fått gå runt ett ben i taget så det behövdes inte lång tid förrän han fattade detta. När det gäller Brutus så gillar han när det är moment med lite ...

Av Petra - 13 februari 2013 20:30

Konrad har ju lärt sig att slicka sig kring munnen, och som synes i början på denna film var han lite förvirrad, om han skulle smälla med käkarna eller vad? Men poletten ramlade ner ganska fort och då kom ju klicket och godbitarna       ...

Av Petra - 12 februari 2013 20:30

Har nyss kört andra passet med bland annat tass target, och ja idag hann jag bara fram med locket så satte han tassen på, sen växlade vi tass Detta ledde till att nu kan han även kommandot för tass, så säger jag tass så får jag tassen, brukar vara d...

Av Petra - 26 november 2012 18:44

Igår fick min mobil fnatt så jag kunde bara ladda upp filmerna direkt på FB? Men nu kommer dom här i bloggen också, det är Konrad som visar att han kan öppna lådan     Och en film till... ^.^ Petr@   ...

Presentation


Konrad & Brutus

Translate

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Besökare

free counters

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards